Referat generalforsamling Slangerup og Omegns køreforening

Torsdag d. 26.01.2017 kl.19 hos Lars Nielsen. Slangerupvej 3 3550 Slangerup.

Dagsorden ifølge vedtægterne:

1 Valg af dirigent: Niels Arp enstemmigt valgt. Niels konstaterer generalforsamlingen lovligt indkaldt pr.03.01.2017.

2 Bestyrelsens beretning for det forløbne år: Formand Lars Nielsen fremlægger beretning (vedlagt i kopi)

3 Aflæggelse af årsregnskab til godkendelse: Kasserer Kirsten Hansen fremlagde årsregnskab for 2016 (vedlagt i kopi) Der var ingen spørgsmål til regnskabet. Regnskabet enstemmigt godkendt. Niels Arp roste herefter bestyrelsen/Sok for fin balance i regnskabet, trods nedgang i indtægter.

4 Aflæggelse af budget til godkendelse: Kasserer Kirsten Hansen fremlagde budget for 2017 til godkendelse. Der var ingen spørgsmål til budgettet. Budgettet enstemmigt godkendt.

5 Valg til bestyrelse, jf § 6: Malene Hjortsbjerg Nielsen, Kirsten Hansen og Teddy Minerth enstemmigt genvalgt. Nikolaj Bak enstemmigt valgt.

6 Valg af bestyrelsessuppleanter: Bo Pedersen og Alette Hvalsø bliver enstemmigt genvalgt.

7 Valg af kasserer, 2 revisorer og 1 suppleant. Kirsten Hansen enstemmigt genvalgt som kasserer. Anne pedersen enstemmigt genvalgt som revisor. Hans-Otto Andersen enstemmigt valgt som revisor. Lotte Støvlebæk enstemmigt valgt som suppleant.

8 Valg af diverse udvalg: Anne Pedersen og Hans-Otto Andersen enstemmigt valgt til skovtursudvalg. Der blev ikke nedsat andre udvalg, men bestyrelsen opfordrer generelt medlemmerne til at fremkomme med forslag/ønsker til f.eks. foredrag, aktiviteter, ture og træning.

9 Indkomne forslag: Bestyrelsen har foreslået kontingentforhøjelse på 25.kr.pr.medlemsskab. Formand Lars Nielsen forklarer om baggrunden herfor og henviser i øvrigt til referat af 20.11.2016 fra hovedbestyrelsesmøde i Dansk Køreforbund. Forslaget enstemmigt vedtaget til gennemførelse pr. 01.01.2018

10 Eventuelt: Anne Pedersen foreslår betaling for brug af keglebanen, når denne opstilles til træningsbrug. Klubbens baner er åbne til gratis benyttelse for medlemmerne. Dette ønsker SOK fremover skal være muligt. Dog vil det være en muligt at opkræve betaling fra kuske uden Sok-medlemskab.

Anne Pedersen fortæller om mulighed for undervisning i miljøtræning af rideheste. Hun vil undersøge om dette også gælder for heste forspændt en vogn. Anne vender tilbage til bestyrelsen med oplysninger om emnet.

Nikolaj Bak vil gerne sponsorere og levere store sten til afskærmning af SOK-baneanlæg. Dette modtages med tak.

Lars Nielsen fortæller vedr. Marathon stævnet i søndags d. 22.01.2017 hos familien Bundgård i Høng. Det var en stor succes, med 28 starter. Gode forhold både i ridehuset, på opvarmningsbanen, parkeringsforhold og i cafeteriet. Det er en god mulighed for Sok at afholde stævner der.

Niels Arp ønsker medlemslister tilsendt pr. mail til alle. Kirsten sørger for dette.

Dirigenten Niels Arp erklærer generalforsamlingen for afsluttet.

Efterfølgende konstituerer bestyrelsen sig. Formand Lars Nielsen. Næstformand Malene Hjortsbjerg Nielsen.  Sekretær Pia Grandal. Øvrige bestyrelsesmedlemmer er: Teddy Minerth, Mette Gøttrup, Kirsten Hansen og Nikolaj Bak.

 

Ref. Pia Grandal

Bestyrelsens beretning for 2016 – Slangerup og Omegns Køreforening

Vi har i 2016 desværre mistet endnu et medlem. Eggert Nielsen har været med helt fra starten i 1988 og var lige til det sidste meget interesseret i at høre om alt hvad der skete i SOK. Eggert var altid god for en snak om kørsel og heste og vi ved, at han savnede omgangen med hestene i de sidste år han levede. Vi er mange, der vil savne ham. Lad os holde et øjebliks stilhed til ære for Eggert.

Vi har i året haft en tilgang på 8 medlemmer og en afgang på 11 medlemmer. Vi har i alt været 65 medlemmer i gennemsnit i 2016.

Vi har afholdt standerhejsning og standernedtagning.

Vi har afholdt 4 stævner, Forårsderby, TopCup og DressurCup, klubmesterskab og efterårsderby. Vi måtte aflyse vores 50+ stævne på grund af for få tilmeldinger. Klubmesterskabet var lukket for deltagere fra øvrige foreninger – de 3 øvrige stævner var åbne.

Til klubmesterskabet var der også fællesspisning efter alle havde kørt. Dette synes vi var en succes og bestyrelsen ønsker at videreføre det i 2017.

Vi har haft undervisning ved Malene 3 gange i ridehus i februar og marts hos Anne og Hans-Otto, 4 gange i foråret ved Jørgen Konge, fordelt over april, maj og juni. Alle gangene var individuel dressurundervisning.

I efteråret har vi haft 2 x gruppeundervisning/kvadrille ved Jørgen Konge. Der har været god tilslutning til alle undervisningerne, hvor der har været 6-9 deltagere hver gang.

Også på undervisningsaftener har vi haft fællesspisning efter endt undervisning. Disse har også været med stor tilslutning og vi har haft nogle hyggelige aftener.

Vi har afholdt groomtræning i fællesskab med Bromme Køreforening. 10 deltagere tilsammen – Udo Buchwald underviste med ATV og deslige. Stor succes.

Derudover har Teddy sat keglebane op 1-2 gange om måneden i hele sæsonen. Dette har været virkelig godt, og både Teddy og SOK har haft stort udbytte af det banebyggerkursus han har været på.

Vi har haft et enkelt aftenarrangement i marts 2016 ved dyrlæge Karina Hou-Larsen, ca. 20 deltog.

Vores baner og område har igen i 2016 været passet af primært Teddy. Der er mange timers arbejde i det, og i sensommeren var vi så heldige at få en sponsor, som slår vores græs. Det er ML Naturpleje v/Michael Larsen.

De har givet tilsagn om også at støtte vores forening i 2017 med græsslåning hver 14. dag. Samtidig vil de være behjælpelig med andre ydelser i forbindelse med vedligehold af området, når der er behov for det. Dette er vi naturligvis meget glade for.

Mht vores baner, har der desværre været øvet hærværk mod vores dressurbane. I starten af november, er der nogle, der har været inde på banen og ræse rundt med deres biler. Det har efterladt nogle kraftige spor.

Får banen ro resten af vinteren, vil den ikke få permanente skader. Bestyrelsen har naturligvis meldt det til politiet som hærværk. Samtidig har vi slået det op i egen gruppe på fb samt i en gruppe for Slangerup by. Vi har fået mange tilkendegivelser fra borgere i Slangerup, men det vides ikke på nuværende tidspunkt, hvem der har gjort det.

Vi vil gerne rette en tak til alle medlemmer af SOK. Vi er stolte af, at vi stadig kan få vores lille forening til at køre rundt og vi er glade for den tilslutning der er fra Jer til vores arrangementer. Ingen deltagere – ingen arrangementer.

Samtidig vil vi også gerne takke vores sponsorer for den støtte vi har fået igennem 2016. Det være sig både den økonomiske støtte vi har modtaget, men så sandelig også den støtte vi har modtaget igennem ydelser og sponsorgaver til vores stævner eller til indkøb af materiel. Vi er meget taknemmelige for begge dele.

Bestyrelsen har holdt 9 møder i løbet af året. Ved det første bestyrelsesmøde i 2016 blev bestyrelsen enige om, at vi indstifter en ”årets ildsjæl”. Dette med baggrund i, at vi ikke har været dygtige nok til at anerkende den store indsats, som nogle medlemmer tidligere har gjort for SOK. Det vil vi gerne ændre på med denne pris.

Vi kan desværre ikke gå tilbage i tiden, men vi kan hele tiden øve os i at gøre tingene bedre. Derfor har de medlemmer af bestyrelsen, som var til stede ved det sidste bestyrelsesmøde den 9. januar 2017, enstemmigt valgt denne person..

Ildsjælen i 2016 er en person, der knokler utrætteligt for foreningen. Det er uanset hvornår og hvor. Personen er altid til stede når vi har stævner, undervisning, træninger og medlemsaftener. Han er ofte den første der kommer til stævnerne og den sidste, der går hjem. Han stiller altid op, når øvrige foreninger mangler hjælpere. Samtidig har der været brugt ufatteligt mange timer på at slå græs, ordne forhindringer, bygge baner og i det hele taget bare være der for SOK. Prisen for 2016 går naturligvis til Teddy Minerth. (klap klap klap… og gaven overrækkes til Teddy)

Med disse ord, afslutter jeg bestyrelsens beretning for 2016.

Lars Nielsen

formand

 

 

 

Referat af generalforsamling, Slangerup og Omegns Køreforening              

onsdag den 27. januar 2016 kl. 19.00 på Rytterskolen, St. Rørbækvej 16, Frederikssund.

 

Dagsorden ifølge vedtægterne:

  1. Valg af dirigent.
  2. Bestyrelsens beretning for det forløbne år.
  3. Aflæggelse af årsregnskabet til godkendelse.
  4. Aflæggelse af budget til godkendelse.
  5. Valg til bestyrelsen, jf. dog § 6.
  6. Valg af bestyrelsessuppleanter.
  7. Valg af kasserer, 2 revisorer og 1 suppleant.
  8. Valg af diverse udvalg.
  9. Indkomne forslag.
  10. Eventuelt.

 

Ad pk 1 Niels Arp-Hansen bliver enstemmigt valgt. Han konstaterer, at generalforsamlingen er lovligt indkaldt (den 15.1.2016).

 

Ad pk 2 Formand Lars Nielsen fremlægger bestyrelsens beretning (vedlagt). Henning spørger til medlemsstatus. Hvortil Lars oplyser, at medlemstallet gennem de seneste år stort set er uændret med 44 medlemskaber.

 

Ad pk 3 Kasserer Kirsten Hansen fremlægger regn skabet som udviser et overskud i 2015 på 5.380 kr. (regnskab er vedlagt referatet). Der var ingen spørgsmål. Regnskab bliver enstemmigt godkendt.

 

Ad pk 4 Kasserer Kirsten Hansen fremlægger. Budgettet enstemmigt godkendt. (vedlagt).

 

Ad pk. 5: Lars Nielsen, Lars Bryrup og Preben Olsen er på valg. Lars Bryrup og Preben Olsen modtager ikke genvalg.  Lars Nielsen bliver enstemmigt genvalgt, Mette Gøttrup og Pia Grandal bliver enstemmigt valgt.

 

Ad pk. 6: Jan Erik Andersen og Bo Pedersen er på valg. Bo Pedersen bliver enstemmigt genvalgt, Alette Hvalsø bliver enstemmigt valgt,

 

Ad pk. 7: Kirsten Hansen som kasserer, Anne Pedersen og Eggert Nielsen som revisorer,

og Lotte Støvlbæk som suppleant er på valg. Alle bliver enstemmigt genvalgt.

 

Ad pk 8 Skovturudv. Anne og Hans Otto enstemmigt genvalgt. Der bliver Ikke nedsat andre udvalg.

 

Ad pk. 9: Der er ikke fremkommet forslag til generalforsamlingen.

 

Ad pk 10 Henning Nielsen præsenterer Trek-kørsel. En anden måde at bruge sin hest på. Henning vender tilbage til bestyrelsen snarest.

Preben frembringer en hilsen fra Eggert Nielsen til alle SOK medlemmer.

Niels roser SOK for at være en stabil klub med højt aktivitetsniveau, egne baner, en god og sund økonomi og med stabil en medlemsskare.

 

Herefter erklærer ordstyrer generalforsamlingen for afsluttet.

Efterfølgende (samme aften) har bestyrelsen konstitueret sig med Lars Nielsen som formand, Malene Hjortsberg Nielsen Som næstformand og Pia Grandal som sekretær.


Formandens Beretning, 27.1.2016

 

Vi har i SOK i 2015 været ramt at 2 tragiske dødsfald Suzanne Weierskov og Lasse Jacobsen – vi holder 2 min. stilhed og ærer deres minde.

 

SOK Bestyrelse har i året holdt 10 bestyrelsesmøder.

Der har været afholdt 5 stævner, heraf 4 som var åbne for alle.

Træningsaftener hver tirsdage køresæsonen igennem. Undervisere udefra 7 gange (konge og Klindt). Og der har været 2 skovture og deltagelse i HesteLiv med efterfølgende kørsel med vindere.

Der har været indkaldt til stander op og stander ned og til arbejdsdag og der har været 3 aftenmøder/foredrag.

 

26. februar Foredrag om genoptræning efter skader v/ Hørsholm Hestepraksis

12. marts Foredrag om Trailerregler og Dyretransport v/ Anne og Jens Faurschou

14. marts Standerhejsning

15. marts Undervisning, Kurt Klindt

28. marts Skovtur i Horserød Hegn ved Anne og Hans-Otto

07. april Klubaktiviteter hver tirsdag fra 17-20 på SOK-køreanlæg.

18. april Arbejdsdag

25. april Derby

09. maj Kørsel med vindere fra HesteLiv fra kl. 10-

31. maj TopCup/DressurCup

19. juni Undervisning ved Kurt Klindt

16. august 50+

20. sept. Klubmesterskab

03. oktober Skovtur

24. oktober Ll. Haspeholm Hestefoder Derby

31. oktober Standernedtagning

11. nov. Foredrag Jørgen Konge

Referat af Generalforsamling 2015 i Slangerup og Omegns Køreforening

tirsdag 20. januar 2015 kl. 19.00 i Rytterskolen, St. Rørbækvej 16, St. Rørbæk, 3600 Frederikssund

 

Dagsorden ifølge vedtægterne:       Referat: Preben Olsen

 

  1. Valg af dirigent: Lotte Støvlbæk.

     

  2. Bestyrelsens beretning for det forløbne år: Formand, Lars Nielsen fortalte, at klubben har været meget aktiv i  2014. Vi startede med at få næsten et nyt klubhus efter, at Orkanen Bodil havde været på besøg i 2013, så der er blevet brugt en del tid til indkøb af diverse inventar som var ødelagt af vand og skimmelsvamp; en del møbler reoler og køkkeninventar, så nu har vi rigtig meget nyt og brugbart inventar. Lars sagde tak til alle i bestyrelsen for det store arbejde i 2014 Tak til Lone og Jeanette og Leif der ikke ønsker genvalg og en særlig tak til Leif Christiansen for sit mangeårige arbejde i bestyrelsen.

    Der har som altid været rigtig meget arbejde med at holde SOK- arealet og bygningerne, hvilket har været udført til stor tilfredshed, så SOK har haft et rigtig flot anlæg i året der er gået. Sok har været meget aktiv med planlægning af undervisning og træning. Ligesom der har været meget arbejde med at planlægge og koordinere stævnerne i årets løb.

    Derudover har vi har afholdt et foredrag i efteråret, hvor det handlede om hestens tænder og endnu et foredrag (genoptræning) er planlagt til den 26. februar .Vi var med på på HesteLiv Messen i november og fik vist vores klub frem. Der var rigtigt mange der kom og var nysgerrige og ville høre om hvad vi laver i sådan en klub.  Nu et lille indblik i hvad der er forgået !!!!!

    Der var ved overgangen til 2014  41medlemskaber i SOK

SOK har i 2014 har haft 26 punkter på programmet og har kun aflyst et enkelt arrangement og det pga. underviser var sygemeldt.

Vi har afholdt Standerhejsning, 1 x skovtur, 8 x dressurundervisning ved Jørgen Konge, 1 x dressurundervisning ved Kurt Klint (weekend), 5 x kegletræninger, 2 x maratontræning, 1x Derbytræning, Endvidere har der været opsat keglebane på en del af dressurdagene, 1 x arbejdsdag.

STÆVNER: Topcup, 50+ nu som åbent Stævne, Klubmesterskab og Ll. Haspeholm Hestefoder Derby.

  Bestyrelsen har holdt 10 bestyrelsesmøder

Der er foreløbig planlagt 5 stævner i 2015 hvoraf det første er et Derby den 25. april. Øvrige stævner er TopCup/Dressurcup den 31. maj, 50+ den 16. august, Klubmesterskab den 20. september og Derby den 24. oktober 2015. Endvidere er der den 9. maj planlagt kørsel med vinderne af konkurrence ved Hesteliv Messen.

 

 

  1. Aflæggelse af årsregnskabet til godkendelse: Godkendt.

     

  2. Aflæggelse af budget til godkendelse: Godkendt.

     

  3. Valg til bestyrelsen, jf. § 6: Teddy Minerth, Charlotte Jensen og Kirsten Hansen alle enstemmigt valgt.

     

  4. Valg af 2 bestyrelsessuppleanter: Jan Erik Andersen og Bo Pedersen enstemmigt valgt.

     

  5. Valg af kasserer, 2 revisorer og 1 suppleant: Kirsten Hansen kasserer genvalgt, Eggert Nielsen genvalgt, Anne Pedersen genvalgt, Lotte Støvlbæk suppleant nyvalgt.

     

  6. Valg af diverse udvalg: Bane/Hus Teddy Minerth og Lars Bryrup genvalgt.    Skovtursudv: Lotte Støvlbæk, Anne Pedersen og Hans Otto Andersen.  Træning/Undervisning (nyt udvalg) Preben Olsen, Anneli Hansen og Charlotte Dani

     

  7. Indkomne forslag: Ingen.

     

  8. Eventuelt: Janni Nielsen rejser spørgsmålet om oprettelse af en SOK- Facebook gruppe. Det medførte en god debat bl.a. blev det foreslået, at vi i stedet for kan udvide vores benyttelse af allerede eksisterende Facebook grupper og at vi på vores hjemmeside, som administreres meget hurtigt, kan formidle enhver nyhed ud. Webmaster undersøger om der kan oprettes en form for dialog på eksisterende hjemmeside.  Der var også advarsler om at oprette en SOK Facebook gruppe fordi erfaringer viser, at det giver en masse uoverensstemmelser og splittelse i foreninger. Drøftes videre i bestyrelsen.

    Der blevet givet udtryk for, at der er et ønske om orienteringsture, uforpligtende ture med udgang fra SOK.  

    Og der var et ønske om at undervisningen bliver individuel undervisning, men der var også ros til gruppeundervisning.

    Der blev spurgt om SOK kan deltage ved Sponsor Ll. Haspeholm åbent hus 26. april. Det kan vi ikke da der er planlagt et stævne på denne dag.

    Generalforsamlingen ophævet og Formand og ordstyrer takkede for god ro og orden.

     

    Ad pkt. 2: fremlægges af formand Lars Nielsen.

    Ad pkt. 3-4: fremlægges af kasserer Kirsten Hansen.

    Ad pkt. 5: Leif Christiansen, Malene Hjortsberg Nielsen og Lone Vetter er på valg. Leif og Lone ønsker ikke genvalg. Derudover ønsker Jeanette Rasmussen at udtræde af bestyrelsen. Generalforsamlingen bedes byde ind på de ledige poster.

    Ad pkt. 6: Henning Nielsen og Anders Kristoffersen er på valg og ønsker ikke genvalg.

    Ad pkt. 7: Kirsten Hansen som kasserer, Eggert Nielsen og Anne Pedersensom revisorer,

    og Svend Støvlbæk som suppleant er på valg.

    Ad pkt. 8: Skovtursudvalg. Hus & Baneudvalg m.fl.

    Ad pkt. 9: Der er ved fristens udløb 15. december 2014 ikke fremsendt forslag til generalforsamlingen. Der er dog fremsendt ønske fra Charlotte Dani om flere trænings weekends med Kurt Klindt evt. Jørgen Konge - ligesom det i 2014 og orienteringsture i det lokale område med start fra SOK´s baneanlæg.

     

     

    Efterfølgende et kort konstitueringsmøde i Bestyrelsen : Lars Nielsen formand, Malene Hjortsberg Nielsen næstformand, Preben Olsen sekretær.

    Bestyrelsen afholder første møde torsdag den 22. januar 2015.

 

Referat af generalforsamling 2014 i Slangerup og Omegns Køreforening

 

Generalforsamlingen fandt sted mandag 20. januar 2014 kl. 19.00 i Rytterskolen, Store Rørbækvej 16, Store Rørbæk, 3600 Frederikssund. Der var spisning før generalforsamlingen

Dagsorden ifølge vedtægterne:

 

  1. Valg af dirigent
  2. Bestyrelsens beretning for det forløbne år
  3. Aflæggelse af årsregnskabet til godkendelse
  4. Aflæggelse af budget til godkendelse
  5. Valg til bestyrelsen, jf. § 6
  6. Valg af 2 bestyrelsessuppleanter
  7. Valg af kasserer, 2 revisorer og 1 suppleant
  8. Valg af diverse udvalg
  9. Indkomne forslag
  10. Eventuelt

 

 

Ad pkt.1: Valg af dirigent:

Der var 26 SOK medlemmer fremmødt.  Forslag til dirigent: Henning som blev enstemmigt valgt. Henning takker for valget og konstaterer, at generalforsamlingen er lovlig indkaldt.

 

Ad pkt. 2: fremlægges af formand Lotte Støvlbæk: Se mere her: http://www.sok-koere.dk/2679967

Hovedpunkter: 55 medlemmer i 2013. 6 x undervisning, 6 x kegletræning, 1skovtur i Tisvilde Hegn, Maraton Light. T.C, Klubmesterskab, 50+, Derby. Stormskade, Deltagelse ved N.M og W.M, TV2Lory, Malerforhindring udbedret Kongsted, Hjemmesider, Evaluering og Planlægningsmøde,

Der var ingen kommentarer eller spørgsmål.  Beretningen vedtaget enstemmigt.

 

Ad pkt. 3-4: fremlægges af kasserer Kirsten Hansen:

SOK er kommet ud af 2013 med et lille overskud (3.156 kr.).

Der har i 2013 været lidt mindre indtægt både på kontingenter og sponsorater.

Malerforhindring er udbedret og der er lavet nyt dressurhegn.

Regnskabet blev enstemmigt vedtaget.

Forsigtigt budget for 2014. Der er afsat penge til havetraktor til vedligeholdelse af forhindringer og andre snævre arealer. Kontingent holdes uændret. Budgettet blev enstemmigt vedtaget.

 

Ad pkt. 5: Lotte Støvlbæk, Niels Arp-Hansen, Bo Nielsen og Preben Olsen er på valg. Lotte, Niels og Bo ønsker ikke genvalg. Preben genopstiller. Bestyrelsen har ingen konkrete bud på nye kandidater. Generalforsamlingen bedes byde ind på de ledige poster:

Forslag Preben blev enstemmigt genvalgt, Jeanette Rasmussen, Enstemmigt valgt, Lars Nielsen Enstemmigt valgt, Lars Bryrup Enstemmigt valgt.

 

Ad pkt. 6: Vælg 2 suppleanter:

Henning Nielsen blev enstemmigt valgt.

Anders Kristoffersen blev enstemmigt valgt.

 

Ad pkt. 7: Kirsten Hansen som kasserer, Eggert Nielsen og Arnild Arp-Hansen som revisorer,

og Svend Støvlbæk som suppleant er på valg. Kirsten,Eggert og Svend genopstiller. Arnild modtager ikke genvalg:

Kirsten Hansen blev enstemmigt genvalgt (kasserer). Eggert blev enstemmigt genvalgt (revisor).  Anne Pedersen blev enstemmigt valgt (revisor). Svend blev enstemmigt genvalgt til revisorsuppleant.

 

Ad pkt. 8: Skovtur m.m. :

Skovturudv.  Elisabeth og Lotte Enstemmigt valgt

Plads/materieludv. Teddy Minerth og Lars Bryrup Enstemmigt valgt.

 

Ad pkt. 9: Der er ved fristens udløb 15. december 2013ikke fremsendt forslag til generalforsamlingen: Ingen bemærkninger.

 

Ad. Pkt.10: Eventuelt:

Banebygger kursus: Teddy er interesseret

FEI reglement. 14.2.2013 Bjæverskov. Aftenen er åben for alle kuske.

Logo/vartegn (erstatning af det der er forsvundet): Hans Vetter

Stormskaden på SOKs Klubhus: Niels oplyser, at forsikringen har anerkendt skaden. Han tilbyder at køre videre med skadesagen. Hvilket vi efterfølgende har aftalt, at han gør.

Suzanne efterlyser maraton evt. uden de lange transportetaper.

Hans-Otto bringer igen ønsket om lånevogn på bane, evt. at efterlyse en på hjemmesiden.

Hans-Otte spørger om det er muligt at der stilles en keglebane op på dressurundervisningdagene.

De fremkomne ønsker vil blive taget op i den nye bestyrelse.

 

Efter generalforsamlingen afholdt bestyrelsen et kort møde. Det aftaltes, at der holdes konstitueringsmøde den 27-1-2014 kl. 19.00 hos Lars, Slangerupsvej 3, 3550 Slangerup.

Preben indkalder til mødet.

Referat af Generalforsamling 2013 i Slangerup og Omegns Køreforening

torsdag den 17. januar 2013 kl. 19.00, Nr. Herlevvej 4, Lynge. Der var spisning fra kl. 18

 

Dagsorden ifølge vedtægterne:

  1. Valg af dirigent.  
  2. Bestyrelsens beretning for det forløbne år.
  3. Aflæggelse af årsregnskabet til godkendelse.
  4. Aflæggelse af budget til godkendelse.
  5. Valg til bestyrelsen, j.f. § 6.
  6. Valg af 2 bestyrelsessuppleanter.
  7. Valg af kasserer, 2 revisorer og 1 suppleant.
  8. Valg af diverse udvalg.
  9. Indkomne forslag.
  10. Eventuelt.

 

Ad pkt. 1: Bestyrelsen foreslår Henning Nielsen, som blev valgt uden modkandidat.

Henning oplyser, at Generalforsamlingen er lovlig indkaldt, og at der ikke er indkommet forslag til generalforsamlingen.  Der er 30 personer der er mødt til generalforsamlingen.

- Per Dani oplyser, at der ikke er gjort opmærksomt på fristen (15.12. 12) for indsendelse af forslag.

Svar: generalforsamlingen er lovlig indvarslet j.f. bekendtgørelsen § 5, men bestyrelsen vil fremover tilstræbe tidligt at orientere om fristen som omtalt.  

Charlotte spørger til indkaldelse via e-mail.

Svar: Det er helt en almindelig og acceptabel fremgangsmåde i vores moderne tid.

 

Ad pkt. 2: fremlægges af formand Lotte Støvlbæk:

Lotte oplyser i beretningen, at SOK i 2012 har haft 60 medlemskaber. Der er kommet 7 nye og udgået 8 i løbet af 2012.  Bestyrelsen har holdt 7 møder. Der er afholdt 4 stævner; Prøvemaraton med 17 deltagere, TC med 19 deltagere, Klubmesterskab med 14 deltagere og 50+med kun 5 startende, men til gengæld mange 50+ deltage til den efterfølgende spisning. Der har været 2 skovture Kr. Himmelfart i Tisvilde Hegn og Løvfaldstur Harager Hegn.  Der har været 2 temaaftener om h.h.v. stævner, landsstævner m.m. og distanceridning.  Så har vi haft det vi kalder ”Hestesjov i SOK” med træudslæb, 3 x kegletræning og 1 x maratontræning. Charlotte har undervist i dressur frem til sommerferien. Hjemmesiden har været velfungerende, men Lotte efterlyser indslag, billeder m.m. Vandforhindring skal udbedres for blød bund i ind-/udkørslen. Traktor/slåmaskine skal repareres. I løbet af sæsonen har SOK været udsat for tyveri, af banehegn og materialer, der har været opbevaret under halvtag. Tyveriet er ikke anmeldt til politi og forsikring, da det stjålne har ligget frit tilgængeligt.  Klubhuset har fået tiltrængt ny væg på nordsiden. Cafeteriaet har været velfungerende og givet et pænt overskud. Lejekontrakt på SOK området er nu på plads for fremtiden med en uendelig kontrakt, som dog kan opsiges med 1 års varsel plus det indeværende år.  SOK er registreret som Folkeoplysende forening. Der har været afholdt koordinationsmøde vedr. stævner på Sjælland.  SOK har i år valgt ikke at holde prøvemaraton, men i stedet laver vi et åbent 1- dags stævne i oktober. Vi vil fokusere mere på bredden af køresporten. Lotte oplyser, at SOK i den kommende sæson vil holde flere klubdage, hvor vi mødes til forskellige aktiviteter med vores heste for at fremme klublivet i SOK.  

Hun takkede de afgående medlemmer af bestyrelse, revisor og revisorsuppleant for indsatsen.

Spørgsmål: Der var ingen spørgsmål. Beretningen blev enstemmigt vedtaget. 

 

Ad pkt. 3-4: fremlægges af kasserer Kirsten Hansen:

Kirsten oplyser, at SOK i 2012 har haft et overskud på 13.939,00 kr. og en samlet formue på 46.210,00 kr.   SOK har tilbagebetalt lokaletilskud for 2011 for børn/unge medlemmer, da SOK ikke har samme antal børn/unge medlemmer, som da en hel børn/unge-institution var medlem af SOK. Nyanskaffelsen er et nyt Køleskab. 

Charlotte spørger til budget 2013, da vi mister Prøvemaraton indtægter. Og til tyveri af hegn m.m.

Svar: Vi får deltagerindtægter fra det nye åbne let-stævne som holdes i oktober.  Tyverierne er uden erstatning, da det ikke har været låst inde.

Pkt. 3, Regnskab 2012 godtaget enstemmigt. Pkt. 4, budget 2013 godtaget enstemmigt

 

Ad pk. 5: Arnild Arp-Hansen, Leif Christiansen og Lars Nielsen er på valg. Arnild og Lars ønsker ikke genvalg. Leif genopstiller og blev enstemmigt genvalgt

- Bestyrelsen foreslår: LoneVetter og Malene Hjortsberg Nielsen. Begge blev enstemmigt valgt.

 

Ad pkt. 6:  Didde Nørregren er på valg og genopstiller. Derudover skal vælges 1 suppleant:

- Didde enstemmigt genvalgt, Bestyrelsen foreslår: Karina Sørensen som blev enstemmigt valgt.

 

Ad pkt. 7: Kirsten Hansen som kasserer, Gurli Nagel-Frandsen og Eggert Nielsen som revisorer,

og Charlotte Dani Larsen som suppleant er på valg. Kirsten og Eggert blev enstemmigt genvalgt. Gurli og Charlotte ønsker ikke genvalg:

- Bestyrelsen foreslår: Arnild Arp-Hansen til revisor og Svend Støvlbæk Hansen til revisor- suppleant. Begge blev enstemmigt valgt.

 

Ad pkt. 8: Skovtur m.m. :

- Henning og Lotte blev enstemmigt valgt til skovtursudvalg.          

Cafeteriaudvalg.  Her blev ingen valgt, Bestyrelsen arbejder videre med dette.

                                                            

Ad pkt. 9: intet modtaget:

 

Ad pkt. 10 Eventuelt: 

Karina efterlyser, at SOK har en låne-vogn til undervisning. Hun oplyser, at Ullerup har vogne.  Der nævnes, at der måske kan være en sponsor der vil hjælpe med en vogn.

Aftalt, at bestyrelsen undersøger/kontakter Ullerup.

Charlotte, Oplyser, at hun savner mere opbakning og tilbagemelding på hendes undervisning. 

Aftalt, at bestyrelsen, drøfter og planlægger sæsonens træningsaktiviteter og kontakter Charlotte for at aftale et evt. samarbejde når de nye planer foreligger.

Indlæg ifm. undervisning: Kirsten oplyser, hun har været glad for undervisningen, men at annonce- ring har været mangelfuldt – efterlyser mere overskuelighed, om hvornår der er undervisning.

Elisabeth, oplyser, at der ikke tidligere har været indgået aftaler med underviser lang tid i forvejen. Pia, synes, at det har været svært at overskue, hvornår der var undervisning.

Karina, efterlyser undervisning i weekends.

Charlotte spørger til formandsskift i efterår 2012.

Svar: Niels oplyser, det har været for at give den ny formand en mere flyvende start til 2013

Der blev yderligere drøftet forskellige former for undervisning.

Lotte og Arnild giver et, eksempel på underviser udefra, hvor det koster 250 kr for ½ time + 500, kr. til transport.

Charlotte oplyser, at man også kan få en underviser udefra til SOK.

Charlotte spørger til 25 års jubilæum 24-11-2013.

Svar til pkt. 10 samlet: Bestyrelsen vil arbejde på løsninger på hvad der er drøftet under pkt. 10.

 

 

Til slut talte Niels et par mindeord over Hardy Hansen som døde i 2012.  Hardy var medstifter af SOK og de første 15 år af SOKs tid blev der kørt hjemme hos Hardy og Annelie.

Hardy var i gennem mange år æresmedlemmer af SOK.

 

Lotte takkede Henning for hans arbejde som dirigent og generalforsamlingen for god ro og orden.  

 

Konstituerende bestyrelsesmøde (efter generalforsamlingen) i SOK den 17.1.2013på Dyrelund

Formand: Lotte

Næstformand: Niels

Sekretær: Preben

Se i øvrigt under faneblad ”Bestyrelsen” http://www.sok-koere.dk/2679961


Referat, Generalforsamling i Slangerup og Omegns Køreforening 2012.
 

Generalforsamlingen den 12. januar 2012 kl. 19.00 på Rytterskolen i St. Rørbæk.

 

Dagsorden ifølge vedtægterne:

  1. Valg af dirigent.
  2. Bestyrelsens beretning for det forløbne år.
  3. Aflæggelse af årsregnskabet til godkendelse.
  4. Aflæggelse af budget til godkendelse.
  5. Valg til bestyrelsen, jf. dog § 6.
  6. Valg af bestyrelsessuppleanter.
  7. Valg af kasserer, 2 revisorer og 1 suppleant.
  8. Valg af diverse udvalg.
  9. Indkomne forslag.
  10. Eventuelt.

 

28  personer fremmødte til generalforsamlingen. Formanden, Niels Arp-Hansen byder velkommen.

 

Ad pk. 1: Per Dani Larsen foreslået af bestyrelsen.

Per blev enstemmigt valgt. Per konstaterer, at generalforsamlingen er lovligt indvarslet via opslag på SOKs hjemmeside.

 

Ad pk. 2: fremlægges af formand Niels Arp-Hansen.

Niels oplyser bl.a. at ved 2011 start havde SOK 58 medlemskaber og ved årets slut var vi 60. Bestyrelsen har holdt 7 møder. Der er i SOK i 2011 holdt Prøvemaraton.  TopCup og DressurCup som uheldigvis var placeret samme dato som dyrskuet i Roskilde (hvilket medførte et forholdsvis lavt deltagerantal), Klubmesterskab og 50+.   Indendørsstævne blev aflyst pga. for  få tilmeldte. Der er afholdt 2 aftenmøder med tema ”takt og tone” og ”førstehjælp til hesten”.

Derudover besøg hos Palm-Grejsen, hvor vi så hans mange flotte vogne.

Undervisning ved Charlotte Dani har været en succes med undervisning til udgangen af september. Flot hjemmeside, men medlemmerne opfordres til at sende flere input til webmaster, Anny Olsen. 

Der er etableret vej til vandforhindringen, højtaleranlæg repareret og der er indkøbt nye skilte.

Cafeteriaet er kørt af Elisabeth med et pænt lille overskud.

Presserende opgaver i 2012 er: Lejekontrakt med kommunen på området udløber 31.12.2012. Kamp om stævnerne. Der er for mange ift. deltagerantal – hvad gør vi. Niels foreslår, at vi arbejder for mere klubliv under hyggelige former i SOK.

Der er planlagt 2 klubaftener den 22.2. og 14.3. 2012 hvor temaerne er hhv. ”Lotte og Lars´ oplevelser if.m. deltagelse i Landsstævne” og ”FEI regler og langdistanceridning/kørsel”.     Beretningen blev enstemmigt godkendt.

 

Ad pk. 3-4: fremlægges af kasserer Liselotte Madsen.

Liselotte fremhæver, at indtægter i stævnegebyrer og cafeteriaet har været mindre budgetteret, hvilket skyldes fald i aktiviteter i 2011.  Vedligeholdelse af baner m.m. er steget bl.a. pga. etablering af vej til vandforhindringen.

Spørgsmål: Der spørges til ”nyanskaffelser 0,- kr. i 2012.  

Niels svarer, at der ikke er planlagt nyanskaffelser i 2012. Spørgsmålet tages op ved opstået behov.

Regnskabet og budget blev enstemmigt godkendt. 

 

 

Ad pk. 5: Niels Arp-Hansen, Hanne Petersen, Lotte Støvlbæk og Preben Olsen er på valg (Hanne Petersen ønsker ikke genvalg).

Niels Arp-Hansen, Lotte Støvlbæk og Preben Olsen enstemmigt genvalg  Bo Nielsen enstemmigt nyvalgt.

 

Ad pk. 6:  Peter Andersen og Lars Nielsen er på valg. Peter Andersen ønsker ikke genvalg.

Lars Nielsen enstemmigt genvalgt. Ditte Nørregren enstemmigt nyvalgt.

 

Ad pk. 7: Liselotte Madsen som kasserer, Gurli Nagel-Frandsen og Eggert Nielsen som revisorer,

og Charlotte Dani Larsen som suppleant er på valg. Liselotte ønsker ikke at fortsætte.

Kirsten Hansen nyvalgt enstemmigt til kasserer.  Øvrige enstemmigt genvalgt.

 

Ad pk. 8: Lotte Støvlbæk foreslås genvalgt til skovtursudvalget. Derudover ingen udvalg i forslag.

Lotte blev enstemmigt genvalgt.

 

Ad pk. 9: intet modtagne.  Intet.

 

Ad pk. 10 Eventuelt:  Charlotte Dani oplyser, at Klonaris har åbent hus 28-4-2012. Hun efterlyser SOK-deltagere til at lave en opvisning på dagen.  Interesserede bedes kontakte Charlotte.

 

Niels slutter generalforsamlingen med at rette en tak til de afgående, Liselotte, Peter og Hanne

 

Efter generalforsamlingen fortalte Arnild Arp-Hansen om hendes arbejde som nyvalgt formand for DKF.

 

Konstituerende bestyrelsesmøde efter generalforsamlingen: 

Niels Arp-Hansen, formand,  Lotte Støvlbæk, næstformand,  Preben Olsen Sekretær.

Øvrige bestyrelse: Arnild Arp-Hansen, Leif Chrstiansen, Jens Nagel-Frandsen og Bo Nielsen.

Suppleanter: Lars Nielsen og Didde Nørregren

Kasserer, Kirsten Hansen,.